Strona 1 z 2

Plan zagospodarowania przestrzennego Opyp

PostNapisane: Pn kwi 02, 2012 12:25 pm
przez Joanna Biegała
Planowane jest zmniejszenie zakresu, którym zostanie objęty nowy plan zagospodarowania przestrzennego dla sołectwa Opypy.
Nowy plan będzie obejmował Różaną i Paprociową Polanę a także inne fragmenty Opyp. Działki obu polan będą przekwalifikowane na cele publiczne. Kilku mieszkańców zgłaszało swoje uwagi do planu i na podstawie tych zgłoszeń możliwe, że zakres nowego planu obejmie opisywany przez nich teren.
Zainteresowanych odsyłam do Wydziału Planowania Przestrzennego
pokój nr 9 (klatka B) – naczelnik wydziału Paweł Dąbrowski tel. 22 463 46 32
e-mail: dabrowski.pawel@grodzisk.pl
Utworzenie nowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów przylegających do rzeki Rokitnicy, która przepływa przez naszą wieś, spowodowałoby zwiększenie strefy buforowej przy rzece.
Na strefie buforowej nie można budować domów.
Zmiana zakresu spowoduje zmniejszenie kosztów wykonania planu.

Re: Plan zagospodarowania przestrzennego Opyp

PostNapisane: Cz maja 17, 2012 8:06 am
przez Jerzy Kopeć
dla zainteresowanych zamieszczam uwagi SPK do nowego projektu Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania przestrzennego Gminy Grodzisk Mazowiecki

Re: Plan zagospodarowania przestrzennego Opyp

PostNapisane: Cz maja 17, 2012 8:35 am
przez Łukasz Zemka
Przeczytałem - nie polecam - nudy i czasami bzdury :)

Re: Plan zagospodarowania przestrzennego Opyp

PostNapisane: Cz maja 17, 2012 9:27 am
przez Dariusz Kuzma
a WKD Cię nie interesuje?
Uwaga nr 5
Brak w Studium zaplanowania rozwiązań komunikacyjnych w sposób kompleksowy, ze szczególnym uwzględnieniem budowy drugiego toru WKD do Grodziska Mazowieckiego, ponieważ tylko wtedy będzie można faktycznie poprawić problemy komunikacyjne. A transport szynowy jest nie tylko najbardziej ekologiczny i ekonomiczny, ale przede wszystkim jest najbardziej bezpieczny, sprawny i przyjazny ludziom. Powinno się podjąć kompleksowe i zintegrowane działania dopasowane do obecnych potrzeb mieszkańców i zrównoważonego rozwoju.


bo mnie bardzo.

Re: Plan zagospodarowania przestrzennego Opyp

PostNapisane: Cz maja 17, 2012 9:56 am
przez Jerzy Kopeć
Nadzwyczajna XXI sesja Rady Miejskiej w Grodzisku Mazowieckim - 21 maja 2012 r. (poniedziałek) godz. 16.00

"Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym

(Dz. U z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) na pisemny wniosek Burmistrza Grodziska Mazowieckiego zwołuję nadzwyczajną XXI sesję Rady Miejskiej w Grodzisku Mazowieckim

w dniu 21 maja 2012 roku (poniedziałek) o godz. 16.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Kościuszki 32a, z następującym porządkiem dziennym obrad:

■Przyjęcie porządku dziennego obrad.

Zmiana Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Grodzisk Mazowiecki.

■Zamknięcie obrad."

Re: Plan zagospodarowania przestrzennego Opyp

PostNapisane: Pt maja 18, 2012 12:02 am
przez Łukasz Zemka
Dariusz Kuzma napisał(a):a WKD Cię nie interesuje?
Uwaga nr 5
Brak w Studium zaplanowania rozwiązań komunikacyjnych w sposób kompleksowy, ze szczególnym uwzględnieniem budowy drugiego toru WKD do Grodziska Mazowieckiego, ponieważ tylko wtedy będzie można faktycznie poprawić problemy komunikacyjne. A transport szynowy jest nie tylko najbardziej ekologiczny i ekonomiczny, ale przede wszystkim jest najbardziej bezpieczny, sprawny i przyjazny ludziom. Powinno się podjąć kompleksowe i zintegrowane działania dopasowane do obecnych potrzeb mieszkańców i zrównoważonego rozwoju.


bo mnie bardzo.


Cała uwaga nr 5 jest trochę bezsensowna. Okolice Grodziska są, moim zdaniem, najlepiej skomunikowanym z Warszawą obszarem "podmiejskim". Jeśli chodzi o kolej na szynach PLK - na to Grodzisk nie ma praktycznie żadnego wpływu. Rzęchy jakie jeżdżą będą jeździć jeszcze długo. Wynika to przede wszystkim z tego, że jest to najbardziej obciążona trasa. Wymiana nawet połowy taboru na nowy średnio przyniesie korzyści pod kątem skrócenia czasu podróży - niestety rozkład i tak będzie układany pod te wolniejsze pociągi (czyli na dzisiaj tzw. kible - EN57). Dlatego bardziej się opłaca wrzucać unowocześnione składy na trasy, gdzie jest znacząco mniejszy ruch i wymiana mniejszej ilości taboru spowoduje możliwość zmiany rozkładu jazdy - np. na trasie na Błonie jeżdżą praktycznie same AKM'y z rozruchem impulsowym (znacząco lepsze przyspieszenia) - czyli mocno zmodernizowane kible.
Jeśli chodzi o WKDkę - kwestia to drugi tor i wszyscy o tym doskonale wiedzą - poza nim wszystko jest ok.
Ogólnie nie wydaje mi się, aby Grodzisk miał nad czym się zastanawiać w studium.

Jeśli chodzi o drogi - to uwagi SPK są trochę mało aktualne.
Droga nr 719 za chwilę nie będzie zatłoczona, bo będzie autostrada, natomiast Janki-Raszyn-Warszawa rusza przetarg na ekspresówkę Maximus-Węzeł Opacz. A jak jeszcze, zgodnie z planami "podrasują" gierkówkę do ekspresówki na odcinku Radziejowice-Maximus to już będziemy w siódmym niebie - blisko autostrada i ekspresówka oraz dodatkowo 719, która będzie już luźna (moim zdaniem). Poza tym to już nie będzie nic nowego do zrobienia.

Więc nie wiem co tu jeszcze można chcieć o komunikacji

A co do punktu 4 - tu Burmistrz ma stale moje poparcie. Jestem za budową obwodnicy południowej i nie uważam, że powinna zostać wykreślona ze studium. Zapewni nam ona fantastyczny dojazd do 719 (już nie zakorkowanej - autostrada) oraz do samej autostrady.

Re: Plan zagospodarowania przestrzennego Opyp

PostNapisane: Pt maja 18, 2012 8:53 am
przez Joanna Biegała
Wczoraj na Komisji Gospodarki Gminnej opiniowaliśmy uwagi zgłoszone do studium.
Odnośnie uwagi nr 5
"Brak w Studium zaplanowania rozwiązań komunikacyjnych w sposób kompleksowy, ze szczególnym uwzględnieniem budowy drugiego toru WKD do Grodziska Mazowieckiego ...."
zgłoszonej przez Stowarzyszenie Przyjazna Komunikacja
podaję fragment zapisu w studium http://www.bip.grodzisk.pl./?id=1041#Z2 ... A0OCwxLDAp
5.1.5. Rozwój komunikacji zbiorowej.
Celem rozwoju komunikacji zbiorowej jest poprawa standardu usług.
Komunikacja zbiorowa powinna być konkurencyjna w stosunku do komunikacji indywidualnej, jak również
powinna pełnić funkcje socjalne dla osób niezmotoryzowanych.
Przewiduje się, że podobnie jak obecnie, podstawową rolę w obsłudze komunikacją zbiorową, szczególnie w
powiązaniach z Warszawą, będzie odgrywała komunikacja kolejowa. Przewiduje się utrzymanie obecnego układu linii
kolejowych oraz lokalizacji stacji i przystan0ków. Obowiązujący plan ogólny przewiduje utrzymanie rezerwy terenu
dla drugiego toru WKD.
W świetle prognoz przewozów, nie przewidujących w najbliższych latach znacznego
zwiększenia liczby pasażerów, również budowa drugiego toru jest w tym czasie mało realna. Niemniej wobec
możliwości zurbanizowania południowej części gminy, rezerwę dla drugiego toru należy utrzymać.
Kwestia ta
wymaga zajęcia stanowiska przez Zarząd WKD oraz gmin, przez które linia kolejki WKD przebiega.

Przewiduje się utrzymanie obecnego układu torowego, wraz z bocznicami stacji Grodzisk Mazowiecki oraz
lokomotywowni i zaplecza technicznego WKD. Nie przewiduje się budowy nowych odcinków WKD z uwagi na
wysokie nakłady i spodziewane małe wykorzystanie nowych odcinków przy założonym charakterze nowego
zagospodarowania, które tworzyć będzie głownie zabudowa jednorodzinna.

Najlepsze efekty może dać współpraca komunikacji kolejowej z autobusową, która będzie dowoziła pasażerów do
stacji i przystanków kolejowych oraz z komunikacją indywidualną, poprzez tworzenie przy stacjach i przystankach,
parkingów dla samochodów osobowych, funkcjonujących w systemie „Parkuj i jedź” oraz miejsc dla przechowania
rowerów.

Re: Plan zagospodarowania przestrzennego Opyp

PostNapisane: Pt maja 18, 2012 9:40 am
przez Dariusz Kuzma
może mało związana moja odpowiedź, lecz nasuwa mi się pewna myśl.
1. rzadko wybieram WKD jako transport bo kursuje tylko co godzinę i muszę długo czekać
2. nie zrobimy drugiego toru, bo jest mało pasażerów...
3. ciekawe dlaczego są godziny, kiedy się ciężko wepchnąć do pociągu (bo nie ma drugiego toru?)
4. kto i jak robił prognozy

a teraz co innego, kilka lat temu byłem w Niemczech, a tam:
1. dojazd/podjazd asfaltowy do każdego pola (nie mówiąc o domach)
2. kolej kursuje co 15 min
3. autostrady

Łukasz, na jakich przesłankach/podstawach uważasz, że będzie luźno?
Nie będzie, (może przez 1 rok) potem ludzie będą dojeżdżać z dalszych rejonów do Warszawy, będzie większa konkurencja pracowników, zmniejszą się wynagrodzenia w W-wie..

a podsumowując:
1. nie zbudujemy drugiego toru, bo mało pasażerów
2. nie jeździmy, bo mało pociągów
1. nie zbudujemy drugiego toru, bo mało pasażerów
2. nie jeździmy, bo mało pociągów
1. nie zbudujemy drugiego toru, bo mało pasażerów
2. nie jeździmy, bo mało pociągów
1. nie zbudujemy drugiego toru, bo mało pasażerów
2. nie jeździmy, bo mało pociągów
.......

Re: Plan zagospodarowania przestrzennego Opyp

PostNapisane: Pt maja 18, 2012 9:41 am
przez Joanna Biegała
UCHWAŁA NR 121/2011 RADY MIEJSKIEJ W GRODZISKU MAZOWIECKIM z dnia 25 maja 2011 r.
w sprawie przystąpienia do sporządzania zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Grodzisk Mazowiecki podaje zakres zmian studium
http://www.bip.grodzisk.pl/?id=472#Z2V0 ... g2MTM1KQ==
Zmiana studium dotyczy obszarów w pobliżu autostrady z zwłaszcza jej węzła oraz okolic obwodnicy zachodniej.
Uwagę nr 4 Stowarzyszenia Przyjazna Komunikacja dotyczącą obwodnicy południowej komisja odrzuciła ze względu na to, że obwodnica południowa znajduje się poza zakresem zmian studium.

Re: Plan zagospodarowania przestrzennego Opyp

PostNapisane: Pt maja 18, 2012 9:49 am
przez Dariusz Kuzma
Łukasz,
A co do punktu 4 - tu Burmistrz ma stale moje poparcie. Jestem za budową obwodnicy południowej i nie uważam, że powinna zostać wykreślona ze studium. Zapewni nam ona fantastyczny dojazd do 719 (już nie zakorkowanej - autostrada) oraz do samej autostrady.


w tym punkcie się z Tobą zgadzam - też popieram budowę obwodnicy południowej.