Wczoraj na Komisji Gospodarki Gminnej opiniowaliśmy uwagi zgłoszone do studium.
Odnośnie uwagi nr 5
"Brak w Studium zaplanowania rozwiązań komunikacyjnych w sposób kompleksowy, ze szczególnym uwzględnieniem budowy drugiego toru WKD do Grodziska Mazowieckiego ...."zgłoszonej przez Stowarzyszenie Przyjazna Komunikacja
podaję fragment zapisu w studium
http://www.bip.grodzisk.pl./?id=1041#Z2 ... A0OCwxLDAp5.1.5. Rozwój komunikacji zbiorowej.
Celem rozwoju komunikacji zbiorowej jest poprawa standardu usług.
Komunikacja zbiorowa powinna być konkurencyjna w stosunku do komunikacji indywidualnej, jak również
powinna pełnić funkcje socjalne dla osób niezmotoryzowanych.
Przewiduje się, że podobnie jak obecnie, podstawową rolę w obsłudze komunikacją zbiorową, szczególnie w
powiązaniach z Warszawą, będzie odgrywała komunikacja kolejowa. Przewiduje się utrzymanie obecnego układu linii
kolejowych oraz lokalizacji stacji i przystan0ków.
Obowiązujący plan ogólny przewiduje utrzymanie rezerwy terenu
dla drugiego toru WKD. W świetle prognoz przewozów, nie przewidujących w najbliższych latach znacznego
zwiększenia liczby pasażerów, również budowa drugiego toru jest w tym czasie mało realna.
Niemniej wobec
możliwości zurbanizowania południowej części gminy, rezerwę dla drugiego toru należy utrzymać. Kwestia ta
wymaga zajęcia stanowiska przez Zarząd WKD oraz gmin, przez które linia kolejki WKD przebiega.
Przewiduje się utrzymanie obecnego układu torowego, wraz z bocznicami stacji Grodzisk Mazowiecki oraz
lokomotywowni i zaplecza technicznego WKD. Nie przewiduje się budowy nowych odcinków WKD z uwagi na
wysokie nakłady i spodziewane małe wykorzystanie nowych odcinków przy założonym charakterze nowego
zagospodarowania, które tworzyć będzie głownie zabudowa jednorodzinna.
Najlepsze efekty może dać współpraca komunikacji kolejowej z autobusową, która będzie dowoziła pasażerów do
stacji i przystanków kolejowych oraz z komunikacją indywidualną, poprzez tworzenie przy stacjach i przystankach,
parkingów dla samochodów osobowych, funkcjonujących w systemie „Parkuj i jedź” oraz miejsc dla przechowania
rowerów.